Site içi 7 kilit SEO önerisi

SEO uzmanlarının link inşaasına başlamadan önce dikkat etmeleri gereken birçok site içi SEO optimizasyonları vardır. Bu optimizasyonlardan 7 tanesini sizler için sıraladım.
1) Başlık ve Açıklama Alanları
Google‘da bir şey aradığınızda çıkan sonuçlardan en çok başlık ve açıklamanın sizleri tatmin ettiği yazıya tıklarız. Bu yüzden başlık alanına “Spor ayakkabı, topuklu ayakkabı, indirimli spor ayakkabı” gibi kelimeler yazacağınıza “Erkek Spor Ayakkabı Modelleri” yazabiliriz. Açıklama kısmına ise başlığınızla uyumlu, anahtar kelime bulunduran kısa bir yazı yazın. Örneğin “Erkek Spor Ayakkabı modellerinde yüzlerce farklı seçenek, vade farksız 8 taksit imkanı”. Bu şekilde hem SEO uyumlu hemde kullanıcı uyumlu bir yapıyı inşa etmiş olursunuz.
2) Url Yapısı
Arama sonuçlarında çıkan link yapılarını hiç incelediniz mi? Çoğunlukla basit yapılı URL yapısına sahip siteler ilginizi daha çok çekmiyor mu? Biraz empati yapınca insanların karışık URL yapılarını sevmediğini anlayabiliyoruz. Google kullanıcıların ilgisini hangisi çekiyorsa oo sayfaları üst sıralamalarda gösteriyor. Bu yüzdendir ki “siteadi.com/deneme-sayfasi” URL yapısına sahip bir site çoğu SEO uzmanıtarafından doğru URL yapısı olarak kabül ediliyor. Bu şekilde karmaşık URL yapısına sahip sayfalar daha az tıklanıyor: “siteadi.com/id=1234?deneme-sayfasi“.
3) İçeriklerinizi Zengin Tutun
SEO için içeriğin sadece yazıdan ibaret olmadığını biliyoruz. Bir siteye girdiniz ve baştan aşağı metin içeriyor. Bu metinlerin hepsini okuyabilir miydiniz? Kullanıcılar görsel ve videonun olduğu sayfalarda daha çok duruyor. Site içi SEO önerilerimden en kritik noktası bu madde diyebilirim. Sitenizde kullanıcıları tutmaya çalışın. İçeriğinizle bağlantılı görseller, grafikler veya videolar ile insanları sayfanızda ne kadar çok tutarsanız site içi SEO optimizasyonunu o kadar iyi yapmış olursunuz ve sonucunda sıralamalarda daha üst sıralarda yer alabilirsiniz.
4) Breadcrumbs Olmazsa Olmaz
Alt kategorilerden oluşan bir sitenin daha kolay bir şekilde gezinilmesidir.Breadcrumbs navigasyonu sitenizdeki kullanıcıların daha kolay bir şekilde gezinebilmesini sağlar. Site içi optimizasyonun en önemli uygulamalarından biriside budur. Örneğin alışveriş sitesine girdiniz ve spor ayakkabısı kategorisine ulaşmak istiyorsunuz. Örnek bir Breadcrumb Kullanımıaşağıdaki gibidir.
“Anasayfa > Ayakkabı > Erkek Ayakkabı > Spor Ayakkabıları”
5) Görsellerinize Alt Etiketi Verin
Sitenizdeki içerikleri Google botları düzenli olarak taramaya gelir. Görsellerinizin ne ifade ettiğini Google anlayamaz. Bunun için görsellerinize Altetiketi koyarak resminizin ne ifade ettiğini botlara bildirmiş olursunuz. Bu şekilde arama motorlarında görseller sayfasında ilgili kelimelerden sitenize daha çok ziyaretçi çekebilirsiniz. Örneğin aşağıda bir görsele verilmiş alt etiket kodu.
6) İçeriklerinizde H1,H2 Ve H3 Etiketi Verin
Siteniz eğer WordPress tabanlı bir blog ise içerik girerken başlığınızı otomatik olarak H1 etiketi koyar. Yazınızda H1, H2 ve H3 etiketini hiyerarşik düzende kullanın en önce H1 sonra H2 ve sonrada H3 başlıklarını kullanın.
Eğer siteniz WordPress tabanlı değilse bu kodları örnek alabilirsiniz:

SEO danışmanı


7) Sayfa Açılış Hızını Optimize Edin
Arama motoru örümcekleri sitenizi düzenli olarak ziyaret ederler. Bu örümceklerin sitenizi en hızlı şekilde indexlemesi için sitenizde ki gereksiz eklentileri ve yazılımları kaldırmanızda fayda var. Özellikle yüksek çözünürlüğe sahip görseller, hostinginizi daha çok yoracak ve sayfanızın daha geç açılmasını sağlayacaktır. Bu yüzden site hızınızı en üst düzeyde tutup kullanıcı deneyimini yükseltebilirsiniz. Bunların sonucunda arama motorlarında yavaş sitelere nazaran daha üst sıralarda çıkabilirsiniz. Bu konuyla alakalı aşağıdaki yazıya göz atabilirsiniz.

kaynak: https://blog.turkcell.com.tr/site-ici-7-kilit-seo-onerisi

Yorum Gönder

featured
[blogger]

MKRdezign

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget